Met deze 3 energizers maak je thuiswerken nog leuker

Thuiswerken, het heeft zo z’n voor- en nadelen. Heerlijk dat je wat tijd over hebt nu

de reistijd wegvalt. Maar het kan op den duur ook behoorlijk saai worden. En doordat je geen reis meer af hoeft te leggen, heb je ook niet meer automatisch watbeweging.

Hieronder volgen drie energizers om thuis mee aan de slag te gaan. Leuk om met huisgenoot,

kind(eren), partner, etc. te doen, maar ook geschikt voor één persoon. Wij gebruiken ze zelf ook

als mini-break in trainingen of lange vergaderingen.

  1. De evenwichtsbalk
    Span een (denkbeeldige) lijn door de kamer, en loop over deze evenwichtsbalk.

    Deze oefening kan je uitbreiden: zet (denkbeeldige) hindernissen wisselend links en rechts van de evenwichtsbalk (hoogte en afstand zelf even inschatten). Til vervolgens bij het lopen over de balk je been over de hindernis.

  2. Planken
    Dit is er één voor de doorzetters. Niet bedoeld om spieren te kweken, maar om je lichaam in balans te houden:

    Leun op ellebogen en voeten, rug gestrekt en horizontaal. Hou dit één minuut vol (in het begin wellicht wat korter).
    Uitbreiding: Op één voet en één arm (diagonaal). Strek daarbij de arm en het been die niet op de vloer rusten horizontaal uit.

  3. Aangeven
    Ga staan, leun op één voet naar voren, strek je andere been naar achteren en strek beide armen naar voren. Hou dit één minuut vol en wissel daarna van been.

Tot slot, geen huisgenoten in de buurt? Probeer één van de oefeningen via een video call met je collega’s. Heb je gelijk je lachspieren ook weer in conditie. Wedden dat jij weer met een dikke grijns aan de slag gaat!