Dit doen wij
Binnen onderwijsinstellingen zijn processen vaak behoorlijk ingewikkeld. Te ingewikkeld, als je het ons vraagt. En daarom zijn wij er om samen met jou en je collega’s helderheid te scheppen. Met een frisse blik van buitenaf en praktische oplossingen werken we samen naar een organisatie die soepel draait.
Met alle neuzen dezelfde kant op, zodat jullie niet verzanden in eindeloze procedures zonder resultaat.
- Praktische aanpak
- Heldere stappen
- Samen werken aan concrete resultaten
- Praktische aanpak
- Heldere stappen
- Samen werken aan concrete resultaten
Educate2work
Door onze krachten te bundelen, halen we het beste naar boven in jou en je collega’s. Verwacht niet dat we met een toverformule komen, jullie gaan zelf aan de slag. Wij brengen jullie, als team of vanuit verschillende afdelingen, in beweging en zorgen zo samen voor servicegericht onderwijs dat soepel georganiseerd is.
-
Leven lang leren
Je stopt nooit met leren. Wij stimuleren dit en zorgen dat je team flexibel en adaptief blijft in het veranderende onderwijslandschap.
-
Studentsucces
We creëren een situatie waarin de student onbekommerd onderwijs volgt en focust op de eigen ontwikkeling.
-
Doelgericht digitaliseren
Digitalisering op zich is geen doel. Het échte doel bij digitalisering is dat het onderdeel uitmaakt van de totaaloplossing: het werk makkelijker maken.
Een greep uit onze
werkzaamheden
Wat we concreet voor je doen, hangt af van je wensen en doelstellingen. We leveren maatwerk en zetten daarvoor verschillende diensten in, bijvoorbeeld:
- Procesoptimalisatie
- Adviestrajecten
- Workshops
Tijd voor beweging in de organisatie
Merk je dat er binnen de organisatie te weinig draagvlak of mankracht is om processen aan te pakken? Dat zorgt voor frustratie en jullie blijven doen wat je doet, terwijl je wéét dat het beter kan. Je rolt van project naar project, zonder echte verbetering. Wij staan met ons team voor je organisatie klaar om nu écht in beweging te komen.
Wij geloven in verbinding. Daarom staan workshops en live sessies centraal. Met elkaar in gesprek gaan, ontdekken waar de knelpunten en vooral de kansen liggen en vanuit daar samen bouwen aan een manier van werken die werkt.
Klantcases
Klantcase
Aanleiding
Het College van Bestuur van een middelgrote hbo-instelling schakelde onze hulp in voor het verbeteren van hun roosterproces, vanwege een dikke onvoldoende in de Nationale Studenten Enquête. Zowel docenten als studenten waren niet tevreden over de doorlooptijd en kwaliteit van de roosters. Het gevolg: frustratie, irritatie en ontevredenheid.
Aanpak
Samen met de betrokken partijen ontwierpen we een procesherontwerptraject. Na de kick-off volgden 2 workshops met de roostermakers: een met studenten en een met docenten. Ondanks hun geringe rol in het proces, was hun input waardevol. Tenslotte zijn zij de klant van het roosterproces. Roosters werden laat aangeleverd, wat voor problemen zorgden bij studenten voor hun bijbaan en voor docenten met opvang van hun kinderen.
Resultaat
Door met alle betrokken partijen te spreken hebben we een klantgericht roosterproces kunnen realiseren met software die past bij deze optimalisatie. Het resultaat: roosters zijn eerder klaar, er zijn minder roostermutaties en de studenten en docenten zijn tevreden.
Klantcase: Hogeschool Utrecht
Aanleiding
Het College van Bestuur van de Hogeschool Utrecht gaf de opdracht om alle ondersteunende diensten te centraliseren. Dat resulteerde in een groot programma: Transitie Onderwijslogistiek (TOL), waarin het optimaliseren van de processen van onderwijslogistiek één van de doelstellingen was. Binnen het deelproject Stage en afstuderen speelde Educate2Work een grote rol.
Aanpak
Om kwaliteitsverbetering en kostenreductie te realiseren hebben we alle processen herontworpen. Daarnaast zijn nieuwe systemen geïmplementeerd. Voor verdere professionalisering werden medewerkers getraind in OnStage, Lean en teamontwikkeling.
Resultaat
De kwaliteit- en kostenreductiedoelstelling is gehaald. Het proces is transparant: alles is geautomatiseerd, zodat er niets meer handmatig overgetypt moet worden of er gegevens in verschillende systemen staan. Docenten en studenten weten precies waar ze staan in het proces, zodat snel(ler) ingegrepen kan worden bij vertraging. Er is een sterke balans tussen kosten en de tevredenheid van studenten en medewerkers.
Stap voor stap aan de slag
Kleine veranderingen kunnen grootse effecten hebben. Daarom komen we niet in één keer met een waslijst aan stappen en ideeën, maar gaan we eerst met elkaar in gesprek. Zo wordt duidelijk wat er nodig is binnen jullie organisatie. Vragen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld:
- Waar lopen jij en je collega’s tegenaan?
- Wat hebben jullie zelf al gedaan?
- Wat is de gewenste uitkomst?
Vervolgens gaan we samen aan het werk. We bundelen onze krachten om de doelen te behalen. Door onze ruime ervaring in het onderwijs zien we welke kwaliteiten er in huis zijn en zetten die slim in, zodat je optimaal resultaat behaalt. Samen zorgen we voor betere kwaliteit van de dienstverlening binnen jouw onderwijsinstelling.
Zij gingen je voor
Klaar voor de volgende stap? Laten we praten!
Ben je klaar voor de volgende stap: een soepel draaiende organisatie met blije docenten, medewerkers en studenten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.